Silabus
KINESKI JEZIK 1
Cilj predmeta Kineski 1 je kreativno osmišljen multimedijalni kurs koji sistematski i temeljno obrađuje osnove strukture govornog i pisanog kineskog jezika i analizira najzanimljivije aspekte bogate kineske kulture, istorije, filozofije i modernog kineskog društva.
Ishod predmeta Ovaj kurs pruža studentima mogućnost da savladaju pravilan izgovor glasova i tonova u kineskom jeziku, pravila čitanja i pisanja kineskih karaktera i latinične transkripcije(pinyin), kao i vokabular koji im omogućava bazičnu komunikaciju u situacijama iz svakodnevnog života.
Nedelja |
Теma/aktivnost |
I |
Introduction to Chinese Phonetics (Struktura slogova u kineskom jeziku - Initials, Finals, Tones) |
II |
Hanyu Pinyin ( Kineski fonetski sistem; fonetske vežbe) |
III |
Ni hao! (Predstavljanje i upoznavanje; lične zamenice; fundamentalni potezi i pravila pisanja karaktera; fonetske vežbe) |
IV |
Ni xuexi shenme? (Osnovne vrste pitanja i odgovora u kineskom jeziku;prisvojne zamenice; promene u tonovima; fonetske vežbe) |
V |
Zher you xi shoujian ma? (vežbanja) |
VI |
Test 1 |
VII |
I kolokvijum |
VIII |
Jintian xingqi ji? Jintian ji hao? (Dani u nedelji, datumi, karakteri, konverzacija i fonetske vežbe ) |
IX |
Nin Gui Xing ? (Predstavljanje i upoznavanje na višem konverzacijskom nivou; upoznavanje sa gramatičkim terminima u kineskom jeziku; razlike između uprošćenog i tradicionalnog kineskog pisma ( Simplified and Traditional Chinese) |
X |
Nin Gui Xing (Tonske promene negacije „bu“; proste rečenične konstrukcije tipa 1: upitni, potvrdni i odrični oblik; pitanja; prilog + glagol) |
XI |
Renshi Ni Hen Gaoxing ! (Razmena informacija o radnom mestu,kontaktima itd.; proste rečenične konstrukcije tipa 2) |
XII |
Test 2 |
XIII |
Ni Jia You Ji Kou Ren ? ( Članovi porodice; populacija; veliki brojevi) |
XIV |
Ni Jia You Ji Kou Ren ? (Tonske promene na broju 1 „yi“; klasifikatori; glagolske serije ) |
XV |
Obnavljanje |
KINESKI JEZIK 2
Cilj predmeta: Kineski 2 je kreativno osmišljen multimedijalni kurs koji sistematski i temeljno obradjuje osnove strukture govornog i pisanog kineskog jezika i analizira najzanimljivije aspekte bogate kineske kulture, istorije, filozofije i modernog kineskog društva.
Ishod predmeta: Ovaj kurs pruža studentima mogućnost da savladaju osnovu gramatike kineskog jezika, prošire sintaksičke strukture, usvoje nekoliko stotina novh karaktera i ovladaju vokabularom koji omogućava komunikaciju u najčešćim situacijama iz svakodnevng života.
Nedelja |
Теma/aktivnost |
I |
Zhe Zhang Ditu Shi Yingwen De / This Map is in English (Razgovor o državama i gradovima) |
II |
Zhe Zhang Ditu Shi Yingwen De ( Konverzacija; obnavljanje prostih rečeničnih konstrukcija; klasifikatori ) |
III |
Zhe Zhang Ditu Shi Yingwen De - vežbanja |
IV |
Neng Bu Neng Shi Yi Shi?/May I Try? ( Kupovina odevnih predmeta; razgovor u restoranu; upoznavanje sa kineskom gastronomijom) |
V |
Neng Bu Neng Shi Yi Shi ? ( Leksički tonovi i intonacija rečenice; reduplikacija jednosložnih i dvosložnih glagola; atributiv) |
VI |
Test 1 |
VII |
I kolokvijum |
VIII |
Мngtian Dasuan Gan Shenme? / What Are You Going to Do Tomorrow? (Planiranje radnih obaveza i slobodnog vremena; Vreme:sati i minuti; prilog + glagol/pridev; predlog+ glagol/pridev; priloške odredbe za mesto i vreme) |
IX |
Мngtian Dasuan Gan Shenme? - vežbanja |
X |
Ni Shenme Shihou Huilai?/When Will You Come Back? (Planiranje godišnjeg odmora i putovanja) |
XI |
Ni Shenme Shihou Huilai? ( Glagoli koji označavaju pravac kretanja; reduplikacija ( udvajanje) jednosložnih i dvosložnih prideva; datumi ) |
XII |
Test 2 |
XIII |
Fujin You Meiyou Yinhang ? ( Snalaženje u prostoru i saobraćaju) |
XIV |
Fujin You Meiyou Yinhang? (Reči koje određuju pravac i njihovo mesto u rečenici; „zai „rečenice i „you“ rečenice) |
XV |
Obnavljanje |
KINESKI JEZIK 3
Cilj predmeta: Kineski 3 je kreativno osmišljen multimedijalni kurs koji sistematski nadograđuje stečenu osnovu govornog i pisanog kineskog jezika, obogaćuje vokabular i dublje ulazi u gramatičke i lingvističke strukture tipične za komunikaciju na kineskom jeziku. Analizira najzanimljivije aspekte bogate kineske kulture, istorije, filozofije i modernog kineskog društva.
Ishod predmeta: Studenti ovladavaju složenijim rečeničnim strukturama i gramatičkim konstrukcijama tipičnim za izražavanje na kineskom jeziku i vokabularom koji im omogućava bolju komunikaciju u svakodnevnom životu i poslovnom okruženju.
Nedelja Tema/aktivnost |
I Wo Yiqian Yangguo Niaor – putovanja; poznati kineski gradovi, priroda i običaji; gramatika |
II Wo Yiqian Yangguo Niaor – čitanje;dijalozi; vežbanja |
III Ta Qu Yiyuan le – ljudsko telo; snalaženje u bolnici; gramatika |
IV Ta Qu Yiyuan le – čitanje; dijalozi; vežbanja |
V Tamen Shi Shenme Shihou Lai De- organizacija vremena i obaveza; gramatika |
VI I test |
VII Jintian Ni Chuan de Zhen Piaoliang – rođendanski običaji; gramatika |
VIII Jintian Ni Chuan de Zhen Piaoliang - čitanje; dijalozi; vežbanja |
IX Wo Jiaxiang de Tianqi bi Zher Hao - klimatske karakteristike godišnjih doba i pojedinih područjja; gramatika |
X Wo Jiaxiang de Tianqi bi Zher Hao- čitanje;dijalozi; vežbanja |
XI Wo Laojia Zai Dongbei - geografski pojmovi i snalaženje u prostoru;gramatika |
XII II test |
XIII Wo Laojia Zai Dongbei - čitanje;dijalozi; vežbanja; |
XIV Konverzacija |
XV Obnavljanje |
Literatura: |
1.Contemporary Chinese 2 ( Dangdai Zhongwen 2), Textbook, Wu Zhongwei, Sinolingua, Beijing, 2010. |
2.Contemporary Chinese 2 (Dangdai Zhongwen 2), Exercise Book,Wu Zhongwei, Sinolingua, Beijing, 2010. |
3.Contemporary Chinese 2 (Dangdai Zhongwen 2), Character Book,Wu Zhongwei, Sinolingua, Beijing, 2010. |
4.Opšti rečnik; rečnik fraza i gramatičkih konstrukcija; zanimljivi članci i tekstovi sa interneta iz oblasti kineske kulture, istorije ili ekonomije; audio i video materijali |